Kopřivnice (hod) – Přestože venku panuje zima, už nyní naplno začaly přípravy celorepublikové výzvy Do práce na kole. Kopřivnická radnice, která je už třetím rokem lokálním organizátorem výzvy, motivuje nejen své zaměstnance, ale i zaměstnance firem v okolí, aby alespoň po dobu jednoho měsíce změnili své dopravní návyky a vyzkoušeli si dopravovat se pravidelně do práce na kole nebo jakýmkoli bezmotorovým způsobem včetně běhu a chůze. Radnice se svými zaměstnanci se letos zapojí již posedmé a v květnu bude využívat především alternativní způsob dopravy.
„Zapojit se do výzvy mohou nejen organizace, firmy, ale i jednotlivci, kteří chtějí v květnu jezdit do práce jinak než osobními auty. Podmínkou je vytvoření minimálně dvoučlenného a maximálně pětičlenného týmu. Registrovat se mohou již nyní přímo na webu dopracenakole.cz,“ upřesnila Ivana Holubová, koordinátorka projektu Zdravého města Kopřivnice a místní Agendy 21, která má na starosti kampaň Do práce na kole. V ceně startovného je tričko nebo nákrčník, kterými se prokazují účastníci kampaně při čerpání výhod po celý měsíc květen i na závěrečné akci, kde budou oceněni ti nej. Startovné si hradí sami zaměstnanci či firma jako benefit. V průběhu května se v zapojených městech konají tzv. akce na triko, kdy různé firmy poskytují zdarma či se slevou drobné občerstvení, návštěvu sportovišť, výstav či slevu na nákup apod. „V současné době oslovujeme majitele kaváren, provozovatele sportovišť a další subjekty v Kopřivnici, aby podpořili myšlenku šetrné dopravy ve městě. Zároveň uvítáme zapojení nových partnerů, kterým otázka udržitelné dopravy není cizí, a budeme rádi, když nás kontaktují,“ poznamenala Ivana Holubová.
V loňském roce se výzvy Do práce na kole zúčastnilo 142 zaměstnanců ze 13 firem - Continental Automotive CR, Brose CZ z Kopřivnice i z Rožnova pod Radhoštěm, Deichmann, Základní škola dr. Milady Horákové, Derutex, Erich Jaeger, SLUMEKO, ZŠ a MŠ Motýlek, kopřivnická radnice, Tymphany Acoustic Technology Europe, TMETAL a VOŠ, SOŠ a SOU. V celorepublikových výsledcích se jednalo o 15 813 účastníků z 2 700 společností, firem a institucí, kteří dohromady svým ekologickým přesunem do práce v květnu ušetřili 493 tun CO2. „Věříme, že letošní ročník výzvy bude nejen do počtu zapojených, ale i do kvality celé kampaně lepší. Snažíme se připravit vše tak, aby nás ani protipandemická opatření nezaskočila, jako se to stalo v loňském roce,“ dodala Ivana Holubová.