Stále více Zdravých měst se v současné době snaží zapojovat do veřejného dění všechny generace, včetně mladých lidí. V rámci programu místní Agenda 21 Zdravá města pořádají každoročně se opakující „Veřejná fóra“ s občany, kde mohou lidé diskutovat nad celkovým rozvojem města spolu s úředníky a politickými představiteli samosprávy. Výstupem akce je formulace 10 nejzásadnějších návrhů na zlepšení fungování a rozvoje města, které se jeho vedení zavazuje v následujícím roce řešit.
Obdobné akce pořádají Zdravá města i pro mladé lidi a tzv. Mladá fóra se setkávají s velkým zájmem ze strany studentů. Cílem těchto akcí je vzbudit zájem mladých o dění kolem sebe a ukázat jim, že i oni mají možnost toto dění aktivně ovlivňovat a realizovat své nápady. Mladí lidé se současně učí formulovat a prezentovat své názory, diskutovat o nich s úředníky i politiky. Často také přicházejí s originálními návrhy, které by „dospěláky“ nenapadly, a pravidelně bývají jimi navrhované body vybrány jako nejpalčivější i Veřejným fórem zastoupeným všemi generacemi.
Školní fórum je obdoba Mladého fóra, obvykle však probíhá přímo ve škole. Na akci jsou se žáky kromě jejich nápadů na vylepšení ve městě a jeho další rozvoj diskutovány i problémy a nápady na zlepšení v jejich škole.
Cílem akce je podnítit co nejvíce žáků, aby přemýšleli o rozvoji a možnostech zlepšení města a probudit v nich zájem o okolí, o vyhledávání informací a naučit žáky přijímané informace kriticky hodnotit. Prostřednictvím Školních fór chceme zapojit větší počet žáků, než umožňuje pořádání pouze Mladého fóra, dosáhnout ztotožnění s okolím a ukázat, že mají možnost vývoj ve městě aktivně ovlivňovat.
Program akce: Na začátku akce proběhne uvolňovací aktivita, aby se žáci, kteří spolu budou u stolu pracovat, seznámili. V prvním bloku budou skupiny pracovat na námětech pro svou školu. Odprezentují ostatním spolužákům své nápady a odhlasují si jejich pořadí. Ředitel základní školy zhodnotí nápady a nastíní, jak by se s nápady mohlo ve škole pracovat. Následuje vědomostní kvíz o škole a o Kopřivnici. Ve druhém bloku se budou žáci věnovat sepisování námětů pro město. Opět budou spolužákům prezentovat, co ve skupině nadefinovali a odhlasují si priority, kterými by se mělo město do budoucna zabývat. Zástupce města okomentuje návrhy žáků.
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2019 (pdf 279 kB)
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2018 (pdf 278 kB)
Jak se pracovalo s problémy/příležitostmi definovanými v roce 2017? (pdf 1.1 MB)
Zpracovaná pocitová mapa (pdf 189 kB)
Výsledek ankety mezi všemi žáky (pdf 401 kB)
Fotogalerie
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2017 (pdf 273 kB)
Jak se pracovalo s problémy/příležitostmi definovanými v roce 2016? (pdf 1.1 MB)
Fotogalerie
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2016 (pdf 76 kB)
Jak se pracovalo s problémy/příležitostmi definovanými v roce 2015? (pdf 1.0 MB)
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2015 (pdf 86 kB)
Fotogalerie
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2014 (pdf 75 kB)
Fotogalerie
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2013 (pdf 75 kB)
Fotogalerie
10 problémů/příležitostí naformulovaných mládeží v roce 2012 (pdf 78 kB)