Odbor správních činností
Životní situace na Portálu veřejné správy >
Formuláře odboru
Kontakty
- vykonává činnosti v oblasti přípravy nařízení obce (§ 11 zákona o obcích) a veřejnoprávních smluv (§ 63 zákona o obcích),
- zabezpečuje rozhodování o výjimkách z ustanovení obecně závazných vyhlášek podle správního řádu,
- zpracovává právní stanoviska ve věcech příslušejících městu rámci své působnosti,
- podílí se na přípravě návrhů a podkladů pro jednání rady města a zasedání zastupitelstva města v souladu s jednacími řády těchto orgánů a zabezpečuje připomínkování podkladových materiálů z právního hlediska v rámci své působnosti,
- poskytuje jednotlivým odborům na základě žádosti či v souladu s vnitřními předpisy odbornou pomoc rámci své působnosti,
- zabezpečuje právní službu pro komise rady města a výbory zastupitelstva města rámci své působnosti,
- zastupuje město podle soudního řádu správního vůči jiným osobám a orgánům státní správy a samosprávy,
- zabezpečuje přezkum právních předpisů města v souladu s vnitřními předpisy v rámci své působnosti,
- zpracovává a vede evidenci trestních věcí týkajících se činnosti města, zajišťuje výstupy z následných trestních řízení a spolupracuje s orgány činnými v trestním řízení,
- zabezpečuje v plném rozsahu činnost Komise k projednávání přestupků města Kopřivnice,
- zpracovává souhrnný statistický výkaz ve věcech přestupků za všechny správní odbory městského úřadu,
- zabezpečuje vyhotovování odpovědí ve věcech posudků a zpráv o pověstech občanů pro správní a jiné orgány, zejména pro útvary Policie ČR, státní zastupitelství a soudy, Národní bezpečností úřad, Probační a mediační službu ČR, Ministerstvo obrany ČR - Vojenské zpravodajství aj.
- provádí zápisy do celostátní evidence přestupků (ISEP)
Opravný prostředek proti rozhodnutí Městského úřadu Kopřivnice, odboru správních činností, jakožto správního orgánu I. stupně, lze podat na Krajský úřad - Moravskoslezský kraj v Ostravě, prostřednictvím zdejšího městského úřadu.
Odbor správních činností se člení na:
Oddělení správních agend
- komplexně zabezpečuje v přenesené působnosti agendu na úseku matrik - vyřizuje žádosti o uzavírání manželství, o změnu jména a příjmení, o určení otcovství,
o vystavení dokladů určených pro cizinu a opisu matričních dokladů apod,
- komplexně zabezpečuje činnosti pracoviště Czech POINT – přijímá žádosti o ověřování shody kopie s originálem a ověření pravosti podpisů, o výpisy
z informačních systémů veřejné správy – z Obchodního, Živnostenského a Insolvenčního rejstříku, z Katastru nemovitostí, žádosti o vydání ověřeného výstupu
ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů , žádosti o zápis do registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH, provádí na žádost autorizovanou konverzi dokumentů
(úplné převedení dokumentu v listinné podobě do elektronické podoby a opačně), přijímá žádosti o zřízení datové schránky a provádí úkony s tím související, provádí zprostředkovanou identifikaci, výpis údajů z Registru obyvatel, výpis o využití údajů z Registru obyvatel, změnu údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel, poskytnutí údajů z Registru obyvatel jiné osobě a odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z Registru obyvatel jiné osobě.
(Další informace o Czech POINTu - www.czechpoint.cz >)
Provozní doba Czech POINTu je shodná s provozní dobou úřadu.
Otevírací doba Městského úřadu Kopřivnice |
Pondělí | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00 |
Úterý | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 14:00 |
Středa | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 14:00 |
Pátek | 8:00 - 11:30 | pouze informace, podatelna a Czech POINT |
8:00 - 10:00 | pokladna |
- komplexně zabezpečuje v přenesené působnosti agendu na úseku evidence obyvatel – přijímá žádosti o změně trvalého pobytu a o zrušení údaje o místu trvalého
pobytu, o poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel, o nahlášení doručovací adresy,
- vykonává v přenesené působnosti agendu občanských průkazů a cestovních dokladů – přijímá žádosti o vydání občanského průkazu a ohlášení ztrát, odcizení,
poškození těchto dokladů, přijímá žádosti o vydání cestovních dokladů, ohlášení jejich ztrát, odcizení, poškození, o poskytnutí údajů z IS,
- zabezpečuje v přenesené působnosti agendu řidičských oprávnění, řidičských a mezinárodních řidičských průkazů – přijímá žádosti o zrušení podmínění,
omezení nebo vrácení řidičského oprávnění, o vydání řidičského průkazu a mezinárodního řidičského průkazu, o vydání průkazu profesní způsobilosti řidiče,
o vydání jejich duplikátu za průkaz poškozený nebo ztracený, o vydání paměťové karty, o poskytnutí údajů z registru řidičů, o výpis bodového hodnocení apod.,
- organizačně a technicky zabezpečuje volby, sčítání lidu, domů a bytů, referenda.
Správní poplatky
Vydání stejnopisu rodného, oddacího nebo úmrtního listu | 100 Kč |
Vydání osvědčení o státním občanství ČR | 100 Kč |
Vydání povolení změny |
a) příjmení hanlivého, výstředního, směšného, zkomoleného nebo na dřívější příjmení | 100 Kč |
b) jména nebo příjmení v ostatních případech | 1 000 Kč |
Nahlédnutí do matriční knihy nebo sbírky listin | 20 Kč za každou matriční událost |
Vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině nebo s cizincem | 500 Kč |
Vydání povolení uzavřít manželství mimo stanovenou dobu nebo mimo úředně určenou místnost | 1 000 Kč |
Vydání ověřeného výstupu z informačního systému veřejné správy | 100 Kč za 1. stránku 50 Kč za každou další stránku |
Ověření stejnopisu, kopie, opisu | 30 Kč za každou stránku |
Ověření podpisu na listině | 30 Kč |
Provedení autorizované konverze dokumentů | 30 Kč za každou stránku |
Opětovné vydání přístupových údajů k datové schránce | 200 Kč |
Přijetí žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů | 100 Kč |
Provedení identifikace a sepsání veřejné listiny o identifikaci | 200 Kč |
Ohlášení změny místa trvalého pobytu | 50 Kč osoba starší 15 let |
Výpis z informačního systému evidence obyvatel | 50 Kč za každou stránku |
Podání návrhu na zrušení údaje o místu trvalého pobytu | 100 Kč za každou osobu |
Podání žádosti o zprostředkování kontaktu | 500 Kč |
Ohlášení ukončení trvalého pobytu na území ČR | 100 Kč |
Vydání občanského průkazu ve lhůtě do 24 hodin pracovního dne
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností
a následné převzetí u Ministerstva vnitra
|
1 000 Kč 500 Kč 500 Kč |
Vydání občanského průkazu ve lhůtě do 24 hodin pracovního dne občanům mladším 15 let
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání na OÚ obce s rozšířenou působností
a následné převzetí u Ministerstva vnitra
|
500 Kč 250 Kč 250 Kč |
Vydání občanského průkazu ve lhůtě do 5 pracovních dnů
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností
a následném převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání a vyzvednutí u stejného OÚ obce s roz. působností
| 500 Kč 250 Kč 250 Kč 500 Kč |
Vydání občanského průkazu ve lhůtě do 5 pracovních dnů občanům mladším 15 let
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností
a následné převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání a vyzvednutí u stejného OÚ obce s roz. působností
|
300 Kč 200 Kč 100 Kč 300 Kč |
Vydání občanského průkazu občanu mladšímu 15 let | 100 Kč |
Vydání občanského průkazu občanu staršímu 15 let, který nemá trvalý pobyt na území České republiky | 200 Kč |
Vydání občanského průkazu v době delší než půl roku před uplynutím platnosti dosavadního občanského průkazu | 200 Kč |
Vydání občanského průkazu za průkaz poškozený, zničený, ztracený, odcizený, zneplatněný z důvodu nebezpečí zneužití dat pro elektronické využití OP, nebo za průkaz obsahující neoprávněně provedené zápisy | 200 Kč |
Vydání dočasného občanského průkazu s dobou platnosti na 2 měsíce – po nabytí státního občanství | 200 Kč do 15 let 100 Kč |
Převzetí občanského průkazu u jiného obecního úřadu obce s rozšířenou působností (který občan uvedl v žádosti) | 100 Kč |
Poskytnutí součinnosti při správě státních dat pro elektronické využití občanského průkazu | 100 Kč |
Vydání cestovního pasu - občanům mladším 15 let | 600 Kč 100 Kč |
Vydání cestovního pasu ve zkrácené lhůtě do 24 hodin pracovního dne
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností a
při převzetí u Ministerstva vnitra
|
6 000 Kč 4 000 Kč 2 000 Kč |
Vydání cestovního pasu ve zkrácené lhůtě do 24 hodin pracovního dne občanům mladším 15 let
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností a
při převzetí u Ministerstva vnitra
|
2 000 Kč 1 500 Kč 500 Kč |
Vydání cestovního pasu do 5 pracovní dnů
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností
a při převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností a převzetí u stejného OÚ obce s rozšířenou působností
| 3 000 Kč 2 000 Kč 1 000 Kč 3 000 Kč |
Vydání cestovního pasu do 5 pracovní dnů občanům mladším 15 let
- při podání a převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností
a při převzetí u Ministerstva vnitra
- při podání u OÚ obce s rozšířenou působností a převzetí u stejného OÚ obce s rozšířenou působností
| 1 000 Kč 500 Kč 500 Kč 1 000 Kč |
Převzetí cestovního pasu u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který občan uvedl v žádosti | 100 Kč |
Vydání řidičského průkazu - prvopisu, rozšíření, při ztrátě, odcizení, při změně údajů.
Vydání mezinárodního ŘP.
V případě uplynutí platnosti ŘP je výměna bezplatná.
| 200 Kč 50 Kč |
Vydání řidičského průkazu do 5 pracovních dnů | 700 Kč |
Vydání paměťové karty vozidla, řidiče, servisní karty | 700 Kč |
Výpis bodového hodnocení, výpis z evidenční karty řidiče | 15 Kč za 1. stránku a 5 Kč za každou další |
Oddělení dopravních agend
- vykonává činnost dopravního úřadu pro taxislužbu,
- provádí výkon státní správy a státního dozoru ve věcech získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel v rozsahu
vymezeném zákonem č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů,
- pověřuje osoby oprávněné k zastavování vozidel,
- rozhoduje o udělení a odnětí povolení k provozování stanice měření emisí (SME),
- rozhoduje o vydání registrace k provozování autoškoly, o její změně a o jejím odnětí,
- schvaluje výcvikového vozidlo pro jeho použití k výcviku v autoškole a změny jeho užívání,
- zapisuje silniční vozidla do registru silničních vozidel,
- vydává data z registru silničních vozidel,
- provádí zápis zániku silničního vozidla v registru silničních vozidel,
- provádí vyřazení silničního vozidla v registru silničních vozidel,
- provádí zápis změny vlastníka/provozovatele silničních vozidel v registru silničních vozidel,
- schvaluje technické způsobilosti jednotlivě přestavěného vozidla,
- vydává doklady k silničním vozidlům,
- přiděluje RZ silničním vozidlům (i na vývoz).
Správní poplatky
zápis do registru vozidel |
- motocykl do 50 ccm | 300 Kč |
- motocykl nad 50 ccm | 500 Kč |
- motorové vozidlo | 800 Kč |
- přípojné vozidlo do 750 kg | 500 Kč |
- přípojné vozidlo nad 750 kg | 700 Kč |
vyřazení vozidla z provozu | 200 Kč |
vydání tabulky registrační značky (dále RZ) i na vývoz | 200 Kč za každou tabulku |
vydání tabulky RZ na přání | 5 000 Kč za každou tabulku |
vydání tabulky RZ s RZ již tomuto vozidlu přidělenou | 600 Kč za každou tabulku |
vydání tabulky zvláštní RZ | 500 Kč za každou tabulku |
rezervace RZ na přání (při změně vlastníka/provozovatele, při zániku, vyřazení, vývozu) | 300 Kč |
rezervace RZ na přání (v jiných případech) | 500 Kč |
zápis změny v technickém průkazu a v registru vozidel | 50 Kč za každou změnu |
vydání duplikátu technického průkazu nebo osvědčení o registraci vozidla | 100 Kč |
registrace dovezeného silničního vozidla | 800 Kč |
stavba vozidla | 2 000 Kč |
přestavba vozidla | 1 000 Kč |
vydání průkazu řidiče taxislužby | 500 Kč |
registrace k provozování autoškoly | 2 000 Kč |
změna rozsahu registrace k provozování autoškoly | 1 000 Kč |
udělení povolení k provozování SME | 1 500 Kč |
změny v povolení k provozování SME | 200 Kč |
Oddělení Obecní živnostenský úřad
Přijímá podání ve věci:
- ohlášení živnosti,
- žádost o koncesi,
- oznámení změn údajů a dokladů stanovených pro ohlášení živnosti (žádost o koncesi),
- přerušení provozování živnosti,
- pokračování v provozování živnosti,
- oznámení o zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně,
- oznámení místa pro vypořádání závazků při ukončení živnosti v provozovně,
- žádost o schválení odpovědného zástupce,
- žádost o zrušení živnostenského oprávnění,
- žádost o výpis z živnostenského rejstříku,
- žádost o zápis do evidence zemědělského podnikatele,
- žádost o vyřazení z evidence zemědělského podnikatele.
Ohlášení živnosti nebo žádost o koncesi se předkládají na tiskopise vydaném Ministerstvem průmyslu a obchodu
(tzv. Jednotný registrační formulář JRF).
Podání dle §71 živnostenského zákona lze učinit u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu.
Správní poplatky:
ohlášení živnosti při vstupu do živnostenského podnikání | 1000 Kč |
další ohlášení živnosti | 500 Kč |
přijetí žádosti o koncesi při vstupu do ŽP | 1000 Kč |
přijetí další žádosti o koncesi | 500 Kč |
změna rozhodnutí o udělení koncese | 500 Kč |
vydání rozhodnutí o schválení OZ pro konc. živnost | 500 Kč |
vydání výpisu z ŽR po provedení oznámené změny | 100 Kč |
vydání úplného nebo částečného výpisu ŽR na žádost za každou i započatou stránku | 20 Kč |
zápis zemědělského podnikatele do evidence | 1000 Kč |
změna zápisu zemědělského podnikatele výpis z evidence zemědělského podnikatele za první stránku za další stránku | 500 Kč 15 Kč 5 Kč |
Přehled živností:
Ohlašovací
živnostenské oprávnění vzniká dnem ohlášení
- živnost volná „výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“ (podnikatel volí se seznamu 80-ti oborů činností ty,
které bude provozovat). Podnikatel splní pouze všeobecné podmínky provozování živnosti – dosažení věku 18 let, způsobilost k právním úkonům, bezúhonnost,
- živnosti řemeslné (Podnikatel musí splňovat nejen všeobecné podmínky provozování živnosti, předkládá i doklad o vyučení v oboru popř. doklady, které vyučení
v oboru nahrazují.),
- živnosti vázané (Podnikatel musí splňovat nejen všeobecné podmínky provozování živnosti, předkládá i doklad o vzdělání popř. praxi v oboru.).
Koncesované
živnostenské oprávnění vzniká dnem nabytí právní moci o udělení koncese. Kladné rozhodnutí o udělení koncese je vázáno na kladné stanovisko příslušného orgánu st.
správy.
Pozn. výpis z rejstříku trestů se k ohlášení živnosti či žádosti o koncesi již nevyžaduje, obecní živnostenský úřad jej získává elektronicky.
Od 1. 10. 2008 mají podnikatelské subjekty možnost vytvářet elektronické podání Jednotného registračního formuláře (JRF) na svém počítači a odesílat jej přímo
do centrální elektronické podatelny Živnostenského rejstříku. Aplikace k vytvoření a odeslání podání JRF je od 1. 10. 2008 k dispozici zdarma na veřejném webu
Živnostenského rejstříku na adrese www.rzp.cz, a to včetně příručky s popisem možností využití, instalace, vyplnění a odeslání. Příslušný živnostenský úřad,
který bude podnikatelem označen, zpracuje podání v IS RŽP. Podnikatelské subjekty naleznou další informace na webových stránkách MPO www.mpo.cz a BusinessInfo
www.businessinfo.cz
Rovněž tak, na Obecním živnostenském úřadu v Kopřivnici je možné požádat pracovníky OŽÚ o vyplnění elektronického formuláře.(V tomto případě podnikatel formulář
po vytištění pouze podepisuje.)
Dle § 47 živnostenského zákona, splní-li podnikatel všechny podmínky stanovené zákonem, provede živnostenský úřad zápis do živnostenského rejstříku do 5 pracovních dnů
ode dne doručení ohlášení a vydá podnikateli výpis.
Dle § 54 živnostenského zákona živnostenský úřad do 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o udělení koncese provede zápis do živnostenského rejstříku
a podnikateli vydá výpis.
Fyzická osoba může společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi na živnostenském úřadu též
- podat přihlášku k daňové registraci nebo příslušné oznámení,
- oznámit zahájení samostatné výdělečné činnosti,
- podat přihlášku k důchodovému pojištění,
- podat přihlášku k nemocenskému pojištění,
- oznámit vznik volného pracovního místa nebo jeho obsazení,
- podat oznámení podle zákona o veřejném zdravotním pojištění.
Právnická osoba může společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi na živnostenském úřadu též
- podat přihlášku k daňové registraci nebo příslušné oznámení,
- oznámit vznik volného pracovního místa nebo jeho obsazení.
Společně s oznamovanými změnami je možné na ŽÚ též
- oznamovat změny údajů na příslušné úřady (FÚ,OSSZ, zdravotní pojišťovny),
- oznámit ukončení samostatné výdělečné činnosti.
ozn.: Ode dne 01.01.2015 pokud má daňový subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnou datovou schránku nebo má daňový subjekt nebo jeho zástupce zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, je povinen daňovou registraci, oznámení o změně registračních údajů, žádost o zrušení registrace učinit pouze elektronicky a nemůže tedy využít služby CRM na živnostenském úřadu.
Zemědělští podnikatelé
Na základě žádosti podnikatele provede OŽÚ zápis do evidence zemědělských podnikatelů a podnikateli vydá osvědčení. K této žádosti (vyjma předložení
občanského průkazu) nedokládá podnikatel žádné podklady. Ode dne 01.01.2015 je novelou zákona o zemědělství zrušena místní příslušnost obecních úřadů, podání žádosti o zápis do evidence zemědělských podnikatelů a všechny další úkony může podnikatel provést na jakémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností.
Opravný prostředek proti rozhodnutí zdejšího úřadu lze podat na Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě prostřednictvím zdejšího úřadu.
Příslušné formuláře a podrobnější informace obdržíte na živnostenském úřadu.
Jednotné kontaktní místo
Oddělení přestupků
- vykonává státní správu na úseku projednávání přestupků podle zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, zákona o silničním provozu a přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích,
- vykonává státní správu na úseku projednávání přestupků na úseku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
- vykonává státní správu na úseku projednávání přestupků a vede správní řízení o přestupcích organizačně mu svěřených nebo na základě veřejnoprávních smluv o výkonu přenesené působnosti ve věcech přestupků za jiné obce,
- uvědomuje a spolupracuje s orgány vykonávajícími sociálně právní ochranu,
- vypracovává podklady pro činnost zdravotních pojišťoven pro účely regresního řízení,
- sděluje pojistiteli nebo České kanceláři pojistitelů údaje ve věci týkající se škodné události způsobené provozem vozidla,
- vypracovává podklady pro činnost České správy sociálního zabezpečení pro účely vyplácení nemocenských dávek, je-li jejich nárok sporný,
- oznamuje do registru řidičů pravomocná rozhodnutí o spáchaných přestupcích proti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa trvalého pobytu občana.