Město Kopřivnice - Kopřivnické noviny ze dne 13.02.2020 - Dobrovolníci mapují venkovní reklamu na území Kopřivnice
Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
logo Facebook Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
DIČ: CZ00298077
Kopřivnice - foto Yan a Baara Čelikovských - YB studio

Kopřivnické noviny

Kopřivnické noviny číslo 6/2020 ze dne 13.02.2020

Dobrovolníci mapují venkovní reklamu na území Kopřivnice

(Počet zobrazení: 272)
V sobotu začala skupinka dobrovolníků s mapováním venkovní reklamy v Kopřivnici. Nasbíraná data po analýze poslouží jako podklad pro vznik Manuálu dobré praxe reklamy.
FOTO: PETR ČANÍK
V sobotu začala skupinka dobrovolníků s mapováním venkovní reklamy v Kopřivnici. Nasbíraná data po analýze poslouží jako podklad pro vznik Manuálu dobré praxe reklamy.
FOTO: PETR ČANÍK

Kopřivnice (dam) – Patnáct až dvacet lidí v těchto dnech mapuje veškerou venkovní reklamu v Kopřivnici. Podrobné sesbírání a analýza dat mají být podkladem pro vytvoření Manuálu dobré praxe reklamy, který připravuje oddělení architektury města Kopřivnice. Město rozdělené do devíti oblastí procházejí dobrovolníci z řad dětského zastupitelstva, členů komise pro architekturu a další zainteresovaní lidé a fotografují v podstatě všechnu reklamu ve veřejném prostoru a zaznamenávají její umístění do mapy. „Zajímá nás v podstatě veškerá firemní prezentace, ať už jde o reklamní áčko, banner, plakáty na plotech či výlohách, reklamní plochy na sloupech veřejného osvětlení a podobně,“ říká Václav Kocián, vedoucí oddělení architektury kopřivnické radnice.

Kompletní data z celého města by měla být sesbírána do pátku. Následovat bude jejich detailní analýza. Kromě umístění reklamy a toho, zda je na legálních plochách, bude předmětem zájmu také přibližná hodnota reklamy, na jakých místech města je největší koncentrace vizuálního smogu, jak dalece je reklama ve veřejném prostoru aktuální. Často totiž veřejný prostor zahlcují například reklamní bannery upozorňující na nově otevřenou provozovnu, která funguje už pět let, nebo už naopak vůbec nefunguje.

„I když by to k tomu mohlo svádět, nejde nám o subjektivní hodnocení reklamy. Primárním účelem je získat tvrdá data například o tom, kde všude se reklama vyskytuje, v jaké formě a podobně,“ říká Václav Kocián s tím, že to, jak Kopřivnice pojala mapování vizuálního smogu ve městě, je i co do rozsahu poměrně unikátní. „Náš manuál budeme moci postavit na relativně přesných datech. Kopřivnice je dost malá, aby se ta analýza dala obsáhnout v celé šíři, a zároveň je dost velká na to, aby to už byl relevantní vzorek. Výsledek může být zajímavou inspirací i pro další města,“ domnívá se Kocián.

Sesbíraná data budou nejen základem pro zmiňovaný manuál, ale objeví se také na speciálním webu vizualnismog.cz, za kterým stojí místní marketingová a komunikační agentura Plus Design & Marketing. „Chtěli bychom web rozjet začátkem března. Věřím, že Kopřivnice by mohla být určitou laboratoří toho, jak vizuální smog ve městech řešit,“ tvrdí Petr Čaník, ředitel zmíněné agentury a autor myšlenky připravovaného webu.

Na březen připravuje oddělení architektury veřejnou prezentaci nasbíraných dat a diskuzi o rozpracovaném Manuálu dobré praxe reklamy. „Nechceme jít cestou represí či nastavování striktních omezení. To koneckonců ani s výjimkou veřejných prostor nebo objektů města není možné. Chceme spíše ukázat dobrý příklad a doporučit, jak to dělat lépe. Proto nás zajímají připomínky obyvatel města stejně jako zdejších obchodníků a podnikatelů,“ doplnil Kocián.



RSS ikona
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS