Tiskové zprávy 
Archiv: 2021,
2020,
2019,
2018,
2017,
2016,
2015,
2014,
2013,
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007,
2006,
2005,
2004
14. 12. 2021
Kopřivnice změní vizuální styl
Nový rok, nové začátky. V případě kopřivnické radnice nový systém elektronické komunikace s občany a nový vizuální styl. V lednu spustí Kopřivnice již avizovaný Portál občana a začne zavádět nové prvky vizuální identity, včetně nového loga.
Dosud používaný jednotný grafický styl města je definován manuálem z roku 2008 a již neodpovídá aktuálním trendům ani neřeší nové komunikační prostředky, jakými jsou například sociální sítě. Ty přitom hrají v informování obyvatel čím dál větší roli. „Kromě estetického a praktického hlediska je třeba zohlednit i ekonomické aspekty. Tisk úředních dokumentů s širokými barevnými pruhy není levný ani ekologický, barevné přechody prodražují propagační předměty. Tyto nedostatky jsme tedy chtěli odstranit a vizuální styl města přizpůsobit novým trendům a marketingovým nástrojům,“ uvedla Lucie Macháčková z oddělení vnějších vztahů. Osloveno bylo sedm grafických firem a zakázku získala kopřivnická společnost Edurevolta, která nový manuál, jeho převod do elektronických a online šablon i zaškolení pracovníků úřadu realizovala za 145 tisíc korun.
Modrá a zelená barva, které jsou pro kopřivnický styl typické, zůstanou zachovány. Nepraktické přechodové pruhy však nahradí prvky kruhů, kol a puntíků. „Přemýšleli jsme, co je pro Kopřivnici typické, na co zde můžeme být hrdí. Vše nás vedlo k motivu kulatosti. Tu prezentují pneumatiky automobilů Tatra, jízdní kola místního výrobce Bike Fun, talíře z bývalé továrny na keramiku, medaile Emila Zátopka, ovál atletického stadionu, panorama okolních kopců i pohyb jako takový. Pohyb ve smyslu inovací, bez nichž by Kopřivnice nevznikla. Pohyb ve smyslu rozvoje. Kopřivnice už není pouze městem automobilů, ale spíše městem pohybu a městem v pohybu. Z toho důvodu jsme nad rámec zadání navrhli také nové logo, které je založeno pouze na kulatosti písmen v názvu našeho města,“ vysvětlil autor návrhu Petr Čaník. Zatímco marketingové výstupy budou typické zmíněnými kruhy, úřední dopisy budou decentní, očištěné od zbytečných příkras. „V případě merkantilních tiskovin jsme zvolili střídmou variantu s oficiálním znakem města. Propojkou bude pouze použitý font,“ doplnil grafik.
Přechod na nový vizuální styl bude probíhat pozvolna od začátku příštího roku v závislosti na finančních a dalších možnostech města. Jako první se změní grafika příspěvků na sociálních sítích a plakáty k městským akcím, modernizován bude i vzhled Kopřivnických novin. V novém stylu je rovněž letošní novoročenka města a stolní kalendář, který již brzy najdou kopřivnické domácnosti ve svých schránkách.
Úpravy vizuálního stylu jsou součástí projektu Kvalitní úřad Kopřivnice, který zahrnuje rovněž realizaci průzkumu spokojenosti obyvatel, vytvoření Portálu občana a nového městského webu plus řadu školení zaměstnanců úřadu. Celkové náklady projektu přesahují 3,5 milionu korun, přičemž 95 procent této částky pokryje dotace Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.
Ing. Mgr. Lucie Macháčková
vedoucí oddělení vnějších vztahů
tel.: 556 879 439, 733 145 668
lucie.machackova(zavináč)koprivnice.cz