Tiskové zprávy 
Archiv: 2021,
2020,
2019,
2018,
2017,
2016,
2015,
2014,
2013,
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007,
2006,
2005,
2004
2. 11. 2021
Kopřivnická radnice vylepšuje komunikaci
Od ledna začne v Kopřivnici fungovat Portál občana. Díky tomuto modernímu komunikačnímu nástroji budou moci občané vyřídit spoustu záležitostí pohodlně ze svých domovů bez ohledu na úřední hodiny. K online vyřizování nebude potřeba elektronický podpis, což byla dosud největší bariéra.
Zřízení Portálu občana je jednou ze stěžejních aktivit projektu Kvalitní úřad Kopřivnice zaměřeného na zvýšení efektivity veřejné správy a kvality komunikace úřadu s občany města. „Kopřivnický portál naváže na národní Portál občana, na kterém mohou lidé vyřizovat například občanské průkazy, řidičská oprávnění a další agendy státní správy. My tyto možnosti dálkového vyřizování rozšíříme o záležitosti spadající do naší samosprávné působnosti. Prostřednictvím Portálu budou moci občané řešit různé životní situace, vyplňovat a odesílat řadu formulářů, provádět platby místních poplatků za psy nebo za odpady, a to velice snadno, podobně jako při nákupu v e-shopu. Kopřivničané i obyvatelé okolních obcí spadajících do naší působnosti tak budou moci vyřídit spoustu záležitostí bez nutnosti osobní návštěvy, což je velkým přínosem nejen v době covidové,“ uvedla tajemnice Městského úřadu Kopřivnice Jana Klímová.
„K přihlášení do Portálu se lidé nebudou muset registrovat na úřadě, ale budou moci využít ověřené údaje, které používají například při přihlašování do internetového bankovnictví nebo již zmíněného národního Portálu občana. Mezi ověřené identifikace patří také občanské průkazy s aktivovaným čipem. Všechny možnosti přihlášení budou na Portálu uvedeny. Pak už se stačí přihlásit a začít vyřizovat, žádné chození na úřad, žádné úřední hodiny, žádné elektronické podpisy,“ objasnil vedoucí oddělení informatiky Radek Harabiš. Minulý týden schválili radní výběr firmy, která bude zakázku za zhruba 2 miliony korun realizovat, tedy dodá potřebný software, zajistí jeho instalaci a proškolí pracovníky radnice. Spuštění se plánuje od nového roku.
Celkové náklady na projekt Kvalitní úřad Kopřivnice, který zahrnuje rovněž tvorbu nového vizuálního stylu a webu města, realizaci průzkumu spokojenosti obyvatel a řadu školení zaměstnanců úřadu, činí více než 3,5 milionu korun. Většinu této částky pokryje dotace Ministerstva práce a sociálních věcí, z vlastního rozpočtu zaplatí Kopřivnice 183 tisíc.
Ing. Mgr. Lucie Macháčková
vedoucí oddělení vnějších vztahů
tel.: 556 879 439, 733 145 668
lucie.machackova(zavináč)koprivnice.cz