Tiskové zprávy 
Archiv: 2021,
2020,
2019,
2018,
2017,
2016,
2015,
2014,
2013,
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007,
2006,
2005,
2004
25. 1. 2022
Portál občana usnadní vyřizování na úřadě
Efektivnější komunikace s úřadem, možnost podávání formulářů z pohodlí domova nebo jednoduchá úhrada poplatků online kartou či prostřednictvím QR kódu. To jsou výhody elektronické služby Portál občana, kterou nově nabízí město Kopřivnice.
Portál občana je moderní komunikační nástroj, který lidem umožňuje vyřídit řadu záležitostí na úřadě na dálku, a to bez ohledu na úřední hodiny. Navazuje na národní Portál občana, přes který mohou občané žádat například o výměnu řidičského průkazu, o výpis z rejstříku trestů nebo řešit další agendy státní správy. Městský portál možnosti dálkového vyřizování rozšiřuje o záležitosti spadající do samosprávné působnosti obce. Pilotní verze kopřivnického Portálu občana je dostupná na adrese
portal.koprivnice.cz. Nabízí možnost elektronických podání, zasílání informací z úřední desky, platební bránu a přístup k osobnímu účtu s přehledem všech poplatkových povinností.
„V tuto chvíli je největším bonusem portálu platební brána, jejímž prostřednictvím mohou lidé hradit závazky vůči městu jednoduše online. Zaplatit tak mohou poplatek za odpady, za psy a případě i pokuty za překročení povolené rychlosti. Výhodou je, že už si nemusejí pamatovat dlouhé variabilní symboly a platby mohou provádět na rodná čísla poplatníků,“ uvedla vedoucí odboru financí Martina Černochová. „V následujících týdnech bude portál doplněn o další elektronické služby a nabídne možnost řešení různých životních situací. Věříme, že zřízení portálu je velkým krokem k usnadnění komunikace s občany a zvýšení efektivity veřejné správy,“ řekl starosta Kopřivnice Miroslav Kopečný.
Platební bránu a další možnosti portálu je možné využít i bez registrace, avšak registrace prostřednictvím ověřené identity přináší uživatelům daleko více výhod. „Registrací občan získá přístup do svého osobního účtu, který mu nabízí ucelený přehled o všech jeho provedených i neprovedených platbách či realizovaných podáních. Po doplnění služeb portálu o různé životní situace se do příslušných formulářů budou automaticky doplňovat údaje registrované osoby a v případě elektronického podání se s nimi bude pracovat, jakoby byly podány osobně na úřadě. Už není potřeba, aby se občan dostavil a podání podepsal. Dokonce není vyžadován ani elektronický podpis, což byla dosud asi největší bariéra elektronické komunikace s úřadem,“ doplnil vedoucí oddělení informatiky Radek Harabiš s tím, že registrace se provádí pouze při první návštěvě portálu.
K registraci lze využít elektronický občanský průkaz nebo údaje, které se používají ke vstupu do internetového bankovnictví nebo již zmíněného národního Portálu občana. Všechny možnosti jsou uvedeny přímo v portálu. „Pokud někdo žádnou z uvedených možností ověřené identity nemá, pak doporučujeme zřídit si mobilní klíč k elektronickým službám na
www.identitaobcana.cz/Home, který lze samozřejmě využít rovněž ke vstupu do národního Portálu občana,“ doplnil Radek Harabiš.
Pokud máte k fungování portálu jakékoliv dotazy či připomínky, obracejte se na oddělení informatiky prostřednictvím e-mailu informatika(zavináč)koprivnice.cz. Implementace Portálu občana je klíčovou aktivitou projektu Kvalitní úřad Kopřivnice, který je podpořen dotací z Operačního programu Zaměstnanost.
Ing. Mgr. Lucie Macháčková
vedoucí oddělení vnějších vztahů
tel.: 556 879 439, 733 145 668
lucie.machackova(zavináč)koprivnice.cz