Tiskové zprávy 
Archiv: 2021,
2020,
2019,
2018,
2017,
2016,
2015,
2014,
2013,
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007,
2006,
2005,
2004
6. 1. 2006
Projekt: "Podpora cestovního ruchu na Kopřivnicku"
O projektu
Město Kopřivnice je v současnosti realizátorem projektu "Podpora cestovního ruchu na Kopřivnicku -- vývoj produktových balíků, realizace destinačního managementu a zajištění marketingové komunikace s cílovými trhy". Rozhodnutím zastupitelstva krajského úřadu Moravskoslezského kraje dne 23. 6. 2005 získalo město Kopřivnice příslib finanční dotace na realizaci projektu, a to v rámci grantového schématu
Jednotný komunikační styl, který je součástí
Společného regionálního operačního programu.
Cíl projektu
Cílem projektu je rozšíření a zkvalitnění regionálních a místních služeb poskytovaných v oblasti cestovního ruchu, zejména pak zlepšení a zvýšení informovanosti o turistických zajímavostech v regionu a zvýšení účinnosti a kvality regionálního marketingu.
Město Kopřivnice chce díky tomuto projektu:
* rozšířit spektrum nabídky produktů cestovního ruchu v mikroregionu,
* zvýšit přitažlivost regionu pro návštěvníky,
* zvýšit počet návštěvníků mikroregionu,
* prodloužit průměrné doby pobytu návštěvníků v regionu,
* zvýšit průměrné útraty návštěvníků mikroregionu,
* zvýšit příjmy z cestovního ruchu pro veřejné i soukromé subjekty.
Výše investice
Celková výše investice do rozvoje cestovního ruch v mikroregionu Kopřivnicka je 5,2 mil. Kč, z toho 90 % je spolufinancováno z prostředků Evropské unie a Moravskoslezského kraje. Kopřivnice uhradí zbývajících 10 % z celkové částky, což činí zhruba 520 tis. Kč.
Doba trvání
Doba trvání projektu je stanovena datem vyúčtování prostředků určených na hrazení dotace. Projekt se uskutečňuje v období od července 2005 do května 2006. Po ukončení projektu je počítáno s minimálně pětiletou udržitelností výsledků projektu.
Výstupy projektu
Projekt má komplexní charakter, který by měl významnou měrou přispět k posílení cestovního ruchu v kopřivnickém regionu. Jeho výstupem budou tyto aktivity:
* tvorba regionálních a místních propagačních materiálů pro podporu produktů cestovního ruchu s využitím sdíleného marketingového image regionu (tiskoviny, DVD, webové prezentace, interaktivní prezentace interiérů muzeí a sportovišť a exteriérů Kopřivnice);
* formování a příprava produktových balíků cestovního ruchu s využitím připravovaných produktů a jejich adaptací na přijatý a sdílený marketingový image regionu;
* příprava systému informování turistů o přírodních a kulturních zajímavostech regionu pomocí nového značení tras a turistických cílů a informačních tabulí;
* marketingová komunikace s cílovými trhy formou propagačně-informačních kampaní, cílené reklamy, podpory prodeje a medializace regionu Kopřivnicka (inzerce v tiskovinách, výstavy apod.);
* pořádání odborných seminářů na téma cestovní ruch a management destinace.
Manažer turistické destinace
Součásti projektu je také vytvoření pracovní pozice manažera turistické destinace pro Kopřivnicko a jeho zaškolení s využitím externích konzultantů (formou spolupráce na přípravě produktových balíků) s cílem zabezpečení destinačního managementu Kopřivnicka.
Poslání manažera spočívá v koordinovaném plánování, organizaci, komunikaci a regulaci cestovního ruchu v regionu. Mimo jiné je spolutvůrcem koncepce a strategie rozvoje cestovního ruchu v destinaci a spoluvytváří a garantuje marketingovou a komunikační strategii destinace. Důležitým úkolem je spolupráce s místními relevantními veřejnými i soukromými subjekty a koordinace místních aktivit v cestovním ruchu.
Pokud máte jakékoliv dotazy týkající se projektu, nebo chcete-li spolupracovat a zapojit se do podpory a rozvoje cestovního ruchu v oblasti Kopřivnicka, kontaktujte nás:
Mgr. Miroslav PřívětivýVedoucí odboru informací a vnějších vztahů
Telefon: 556 879 436
E-mail: miroslav.privetivy(zavináč)koprivnice.cz