Tiskové zprávy 
Archiv: 2021,
2020,
2019,
2018,
2017,
2016,
2015,
2014,
2013,
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007,
2006,
2005,
2004
30. 3. 2011
Radní schválili transparentnější systém zadávání veřejných zakázek
Koncem března vstoupila v Kopřivnici v platnost novelizovaná směrnice o zadávání veřejných zakázek, která má zaručit maximální transparentnost při hospodaření s veřejnými prostředky. Hlavními změnami v kopřivnickém systému zadávání zakázek je zpřísnění dosavadních podmínek vyhlašování a výběru dodavatelů, zveřejňování veškerých informací na internetových stránkách města a možnost využívání elektronického tržiště.
Směrnice se týká zakázek malého rozsahu, tedy zakázek na dodávky a služby do 2 milionů korun a na stavební práce do 6 milionů korun. Zadávání zakázek s vyšší předpokládanou cenou se řídí Zákonem o veřejných zakázkách. Naposledy byla směrnice upravena v roce 2008 a ačkoliv již tehdy šla v mnohých ohledech nad rámec zákona, od dubna bude ještě více zpřísněna. Mezi nové povinnosti bude patřit například sestavování hodnotitelské komise u zakázek na služby a dodávky nad 50 tisíc korun a u zakázek na stavební práce nad 300 tisíc korun, kde byl dosud výběr dodavatelů v kompetenci pověřeného zástupce zadavatele, např. vedoucího odboru. Novinkou bude také možnost zadávání zakázek prostřednictvím elektronického tržiště. Tento způsob bude přednostně využíván při nákupu kancelářského vybavení, nábytku, techniky, drobného spotřebního materiálu, oprav a servisních služeb.
Zcela nově je předpisem stanovena povinnost zveřejňování informací o veřejných zakázkách na internetových stránkách města: „Od 1. dubna bude na kopřivnických stránkách samostatný odkaz, kde lidé naleznou oznámení o zahájení zadávacích řízení, protokoly o jednání hodnotitelských komisí u zakázek malého rozsahu, oznámení o výběru dodavatelů, skutečné ceny zakázek atd. Kromě toho zde budou zveřejňovány písemné zprávy o zakázkách zadaných dle zákona, a to včetně příslušných smluv,“ uvedl webmaster města Kopřivnice Radek Chvistek. Údaje o všech probíhajících i ukončených zakázkách budou tedy soustředěny na jednom místě a budou přístupné všem zájemcům z řad dodavatelů i veřejnosti.
Na novelizaci směrnice se začalo pracovat hned po loňských komunálních volbách a zabývala se jí pracovní skupina složená z pracovníků radnice i místních politiků. Na poslední schůzi Rady města Kopřivnice byla směrnice všemi hlasy schválena a 1. dubna 2011 nabude účinnosti.
Ing. Mgr. Lucie Petříčková
Oddělení vnějších vztahů
Tel.: 556 879 439, mobil:733 145 668
E-mail: lucie.petrickova(zavináč)koprivnice.cz