ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Město Kopřivnice - Kopřivnické noviny ze dne 12.04.2018 - Služby Denního centra Racek vloni využívalo průměrně 18 bezdomovců denně
Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
logo Instagram logo Facebook Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
Otevírací doba a kontakty
Cyklostezky v Kopřivnici - foto Yan a Baara Čelikovských - YB studio

Kopřivnické noviny

Kopřivnické noviny číslo 14/2018 ze dne 12.04.2018

Služby Denního centra Racek vloni využívalo průměrně 18 bezdomovců denně

(Počet zobrazení: 1576)
Kopřivnice (dam) - Přesně před týdnem se nízkoprahové Denní centrum Racek na pár hodin otevřelo veřejnosti. Tradiční den otevřených dveří v sídle této sociální služby na ulici Horní má především zvyšovat povědomí o existenci a fungování centra Racek. „Vždycky během zimy a po ní se lidé více zajímají o to, jak je ve městě postaráno o lidi bez domova, a tak vždy na začátku jara pořádáme dny otevřených dveří,“ vysvětlil Michal Raška ze spolku Máš čas?, který už osmým rokem Denní centrum v Kopřivnici provozuje.

Během loňského roku služeb denního centra využilo 102 klientů, přičemž s třiceti z nich se pracovníci služby potkali poprvé. Průměrná denní návštěvnost centra byla vloni zhruba 18 lidí denně. Celkem pak pracovníci Racka realizovali 4 461 kontaktů s klienty. „Kontakt s klientem má připravit půdu pro to, aby člověk bez přístřeší přišel a požádal o nějakou další pomoc, službu nebo intervenci,“ vysvětlil Michal Raška. Mezi nejčastěji řešená témata je pomoc s hledáním práce pro klienty, tomu bylo věnováno 23 % všech vloni provedených intervencí, druhým nejčastěji řešeným tématem bylo hledání vhodného bydlení. Sociální pracovníci ale klientům bez domova pomáhají například i se zajištěním potřebné zdravotní péče, s vyřízením potřebných dokumentů na úřadech a podobně.

Denní centrum Racek umožňuje svým klientům také jen strávit určitou část dne v teple a pod střechou nebo si uvařit, vyprat či využít hygienického zázemí. Největší zájem měli klienti Racka právě o kuchyň, kterou využili bezmála 3 300krát. Sprchu využili klienti 928krát a pračku v 246 případech. Dvěstědvacetkrát Racek svým klientům umožnil zatelefonovat si a v 65 případech si klienti vybrali oděvy z jeho sociálního šatníku.

Fungování Denního centra Racek z 90 % financuje Evropská unie prostřednictvím Individuálního projektu Moravskoslezského kraje, další pro- středky získává spolek Máš čas? od města, případně od soukromých dárců.

Situace v oblasti bezdomovectví v Kopřivnici je podle Michala Rašky aktuálně víceméně stabilizovaná.

„Klientů máme zhruba stovku ročně, což platí několik let po sobě. Samozřejmě lidé bez domova z ulic nikdy zcela nezmizí, ne všichni jsou totiž ochotni přijmout pomoc nebo respektovat alespoň základní pravidla sociální služby,“ uvedl Michal Raška. Podle něj se v řešení bezdomovectví ve městě od roku 2009 udělal velký pokrok. „Tehdy neexistovaly žádné služby pro tyto lidi, dnes je tu noclehárna, azylový dům, Racek, Armáda spásy a lidé, kteří chtějí svou obtížnou situaci řešit, se mají kam obrátit,“ uzavřel Michal Raška.


RSS ikona
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS    Cookies    Upravit mé předvolby cookies    Ochrana oznamovatelů