Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
DIČ: CZ00298077
Lašské muzeum s expozicí věnovanou kopřivnické výrobě hliněného zboží a místnímu rodáku malíři Zdeňku Burianovi - foto Ladislav Renner

Kopřivnické noviny

Kopřivnické noviny číslo 14/2018 ze dne 12.04.2018

Služby Denního centra Racek vloni využívalo průměrně 18 bezdomovců denně

(Počet zobrazení: 1139)
Kopřivnice (dam) - Přesně před týdnem se nízkoprahové Denní centrum Racek na pár hodin otevřelo veřejnosti. Tradiční den otevřených dveří v sídle této sociální služby na ulici Horní má především zvyšovat povědomí o existenci a fungování centra Racek. „Vždycky během zimy a po ní se lidé více zajímají o to, jak je ve městě postaráno o lidi bez domova, a tak vždy na začátku jara pořádáme dny otevřených dveří,“ vysvětlil Michal Raška ze spolku Máš čas?, který už osmým rokem Denní centrum v Kopřivnici provozuje.

Během loňského roku služeb denního centra využilo 102 klientů, přičemž s třiceti z nich se pracovníci služby potkali poprvé. Průměrná denní návštěvnost centra byla vloni zhruba 18 lidí denně. Celkem pak pracovníci Racka realizovali 4 461 kontaktů s klienty. „Kontakt s klientem má připravit půdu pro to, aby člověk bez přístřeší přišel a požádal o nějakou další pomoc, službu nebo intervenci,“ vysvětlil Michal Raška. Mezi nejčastěji řešená témata je pomoc s hledáním práce pro klienty, tomu bylo věnováno 23 % všech vloni provedených intervencí, druhým nejčastěji řešeným tématem bylo hledání vhodného bydlení. Sociální pracovníci ale klientům bez domova pomáhají například i se zajištěním potřebné zdravotní péče, s vyřízením potřebných dokumentů na úřadech a podobně.

Denní centrum Racek umožňuje svým klientům také jen strávit určitou část dne v teple a pod střechou nebo si uvařit, vyprat či využít hygienického zázemí. Největší zájem měli klienti Racka právě o kuchyň, kterou využili bezmála 3 300krát. Sprchu využili klienti 928krát a pračku v 246 případech. Dvěstědvacetkrát Racek svým klientům umožnil zatelefonovat si a v 65 případech si klienti vybrali oděvy z jeho sociálního šatníku.

Fungování Denního centra Racek z 90 % financuje Evropská unie prostřednictvím Individuálního projektu Moravskoslezského kraje, další pro- středky získává spolek Máš čas? od města, případně od soukromých dárců.

Situace v oblasti bezdomovectví v Kopřivnici je podle Michala Rašky aktuálně víceméně stabilizovaná.

„Klientů máme zhruba stovku ročně, což platí několik let po sobě. Samozřejmě lidé bez domova z ulic nikdy zcela nezmizí, ne všichni jsou totiž ochotni přijmout pomoc nebo respektovat alespoň základní pravidla sociální služby,“ uvedl Michal Raška. Podle něj se v řešení bezdomovectví ve městě od roku 2009 udělal velký pokrok. „Tehdy neexistovaly žádné služby pro tyto lidi, dnes je tu noclehárna, azylový dům, Racek, Armáda spásy a lidé, kteří chtějí svou obtížnou situaci řešit, se mají kam obrátit,“ uzavřel Michal Raška.


Tiskové zprávy

RSS ikona
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS