Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
DIČ: CZ00298077
Skautské centrum Vanaivan - foto Yan a Baara Čelikovských - YB studio

Kopřivnické noviny

Kopřivnické noviny číslo 33/2014 ze dne 25.09.2014

Větší propojení území mohou zajistit i lávky

(Počet zobrazení: 1161)
Nadzemní vedení horkovodu by podle některých architektonických vizí nemuselo zmizet, ale mohlo by se proměnit v atraktivní vyhlídkovou trasu v korunách stromů.
Nadzemní vedení horkovodu by podle některých architektonických vizí nemuselo zmizet, ale mohlo by se proměnit v atraktivní vyhlídkovou trasu v korunách stromů.

Kopřivnice (dam) - Oživit prostor někdejší industriální zóny mezi městem a dnešním aktivně využívaným areálem Tatry není možné bez maximálního propojení tohoto dnes částečně opomíjeného území se zbytkem města. Komunikační obslužnost území má podle návrhů Letní školy architektury zajistit nejen podélná páteřní trasa v zásadě kopírující dnešní železniční trať, ale také příčná napojení na současné existující příčné trasy z ulice Štefánikovy.

Architekti navrhli čtyři hlavní místa budoucího propojení. „Brali jsme v úvahu nejen existující přirozené trasy, které lidé využívají, ale zabývali jsme se také vztahem k významným místům ve zpracovávaném území. Důležité bylo také najít vhodnou četnost spojovacích cest, aby nikde nevznikla příliš dlouhá bariéra,“ vysvětluje Lukáš Brus, který se Letní školy architektury účastnil jako asistent jednoho ze školitelů z řad zdejší Komise pro architektury a urbanismus.

První propojení bylo navrženo v blízkosti dnešního vlakového nádraží a mělo vést přes trať k možnému budoucímu umístění muzea v historické hale slévárny a kryté „městské hale“. Původně zvažované využití podchodu architekti zavrhli, raději by viděli úrovňové křížení kolejiště. „To za podmínky snížení rychlosti projíždějících vlaků umožňují i drážní předpisy zpomalené vlaky by navíc ve zpracovávaném území mohly sloužit i jako jedna z variant místní dopravy,“ doplnil Brus.

Další navržené napojení by bylo v podstatě jen prodloužením dnešní hlavní pěší zóny vedoucí od kulturního domu následně průchodem pod budovou radnice a dál by komunikace pokračovala až za koleje.

Třetí napojení by vzniklo za obchodní zónou v místě starého vlakového nádraží. Zhruba v místech, kde existoval krytý ocelový nadchod užívaný tatrováky k příchodu k zaniklé bráně číslo 1. Zde účastníci navrhli lávku, která by trať bezpečně překonala a navíc chodcům přechod zpříjemnila, protože by částečně eliminovala terénní nerovnost.

Další lávku pak studenti architektury se svými lektory navrhli jen o kousek dál. Podle jejich vize by bylo možné využít nadzemního vedení horkovodu k vytvoření nejen přechodu přes trať, ale také k vytvoření atraktivní vyhlídkové trasy v korunách stromů, která by vedla z města do míst zvažovaného lesoparku poblíž teplárny.


Tiskové zprávy

RSS ikona
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS