Tiskové zprávy 
Archiv: 2021,
2020,
2019,
2018,
2017,
2016,
2015,
2014,
2013,
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007,
2006,
2005,
2004
18. 3. 2021
Vzdělávání žije i v době zavřených škol
Přestože školy i školky jsou zavřené, vzdělávání stále žije. Kopřivničtí pedagogové nelení a kromě zajištění distanční výuky využívají čas pro svůj profesní růst. V rámci projektu Místní akční plán ORP Kopřivnice II je pro ně připravena řada vzdělávacích aktivit, zájem o ně je veliký.
Na toto pololetí je pro učitele naplánováno dvanáct přednášek a workshopů na rozličná témata, která se jim mohou hodit při výuce i mimoškolních aktivitách. Kromě nových poznatků z oblasti psychologie, speciální pedagogiky či legislativy si mohou z akcí odnést spoustu inspirace na různé projekty a práci s dětmi školního i předškolního věku. „Máme teď velmi aktivní období. Přestože vše probíhá na dálku, daří se nám do našich aktivit zapojovat učitele z celého území. Zejména pedagožky mateřských škol, kde je distanční výuka povinná jen u předškoláků, využívají volný čas ke svému profesnímu rozvoji. Od těch v tuto chvíli evidujeme už devadesát přihlášek,“ uvedla koordinátorka projektu Eva Kytková. Zájem je prý zejména o přednášky zabývající se diagnostikou školní zralosti, inovacemi školního vzdělávacího plánu a přístupy k hyperaktivním, hypoaktivním a agresivním dětem. „V únoru jsme realizovali webinář zaměřený na e-bezpečnost a rizikové chování na internetu, v rámci něhož se učitelé seznámili s tématy kyberšikany, kybergroomingu, sextingu apod. Získali doporučení, jak tyto jevy odhalovat a jak je řešit. Z nástrah virtuálního světa se nám občas dělala husí kůže a je velmi dobře, že pedagogové mají snahu těmto tématům porozumět a umět dětem pomoci,“ dodala Eva Kytková s tím, že další z akcí se zaměří na pohyb a tipy, jak k němu motivovat učitele a děti i během distanční výuky.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro oblast ORP Kopřivnice je evropský dotační projekt, který běží na kopřivnické radnici již šestým rokem. Jeho cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských i základních školách, koordinovat spolupráci jejich zřizovatelů a dalších aktérů ve vzdělávání, plánovat společné aktivity či podporovat společná řešení problémů. V loňském roce bylo v rámci projektu realizováno 75 vzdělávacích a rozvojových aktivit, jichž se zúčastnilo 1 500 dětí, žáků, pedagogů i rodičů z Kopřivnice a okolí. Nakoupeno bylo také různé vybavení, jako například funkční šicí stroje k rozvíjení motorických dovedností dětí z dvanácti zapojených školek. Náklady na MAP I (2016-2017) činily 2,2 milionu korun, 112 tisíc zaplatilo město. Aktivity v rámci na MAP II (2018-2021) vycházejí zhruba na 9,4 milionu korun, přičemž asi půl milionu představuje spoluúčast města. Jelikož přínosy projektu hodnotí kladně nejen samotní pedagogové, zapojila se Kopřivnice do další výzvy a na MAP II, který letos v červnu končí, by ráda navázala projektem MAP III.
Ing. Mgr. Lucie Macháčková
vedoucí oddělení vnějších vztahů
tel.: 556 879 439, 733 145 668
lucie.machackova(zavináč)koprivnice.cz